VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ A VYMEZENÍ POJMŮ
Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a zákona č. 219/2003 Sb., popisuje postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci zboží pořízeného z eshopu Zahrada a Ty.
Prodávajícím je Zahradní Centrum Slaný., se sídlem Zlobice 148, 76 831 Zlobice, IČ 08007292, DIČ CZ08007292.
Kupujícím je spotřebitel, který s prodávajícím uzavřel kupní smlouvu. U kupujícího, který není spotřebitelem, se práva plynoucí z vad řídí uzavřenou smlouvou. Práva z vadného plnění a vyřízení reklamace Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, které se vyskytne u spotřebního zboží v době 12 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady u rostlinného materiálu se řídí zákonem o uvádění do oběhu osiva a sadby pěstovaných rostlin. U víceletých druhů končí záruční doba 1 rok po dosažení vývojového stupně potřebného k určení pravosti odrůdy. U sazenic zeleniny a květin je záruční doba 3 týdny.
Kupující může uplatnit oprávněnou reklamaci osobně na adrese:
Zahradní Centrum Slaný
Pražská 1018
27401 Slaný
Kupující je při reklamaci povinen doložit:
- doklad o prodeji zboží (daňový doklad, faktura, záruční list),
- reklamované zboží s veškerým příslušenstvím,
- podrobný popis vady.
Nárok na uplatnění práva z vad zaniká v případě:
- opotřebení věci jejím obvyklým užíváním,
- neodbornou manipulací nebo používáním v rozporu s návodem či uživatelskou
příručkou, - poškození živly (např. voda, oheň, blesk apod.),
- poškození nadměrným zatěžováním,
- poškození rostlin mrazem nebo neodbornou péčí (např. nevhodnou výsadbou, zálivkou,
údržbou), - prodlení s reklamací při pokračujícím užívání poškozeného zboží, které může zapříčinit prohloubení vady a znehodnocení zboží.
V případě oprávněné reklamace má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Pokud se jedná o neodstranitelnou vadu, zboží je vyměněno za nové.
Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti 11. 5. 2020.